​SEÇ-ME-Lİ DERSLER


Seçmeli dersler; eğitim kurumlarında zorunlu olmayan yani okunup okunmaması kişinin isteğine bağlı olan derslerdir. Kişiler her istediği dersi seçemez. Dersleri okul türleri belirler. Yani İHL'de okuyan bir öğrenci "Kültür Mantarı" yetiştirme dersini isteyemez.

Bu konuya Cuma Hutbelerinde değinilince haliyle eleştiriler oluyor. Bir de belirli derslere yönlendirme yapılınca. Bu durum elbette mahalle imamımızdan kaynaklı değil. O amirinden, amir de daha yukarıdan silsile yoluyla emir alıyor. Bence anormallik yok. Ülkede siyasette etkin olan güçler değiştikçe hutbeler, dilleri ve içerikleri değişir. Çünkü hutbeler devletin görüşünün cami cemaatine aktarılmasıdır. Bunu Resulullah'ta böyle yapmıştır. 80 yıl önceye sesimiz çıkmıyorsa bugüne de çıkmayacak. Daha doğrusu rajon bu. Bu mesele de mahalle imamımızın vb. dahli olmadığını bildiğimize göre bu noktayı bitiriyorum. Hutbedeki düşünceye samimi olarak katılanlar olduğu gibi, beni ilgilendirmez diyenler de olacaktır. Ya da bizim kız İngilizce öğretmeni ek ders lazım İngilizce dersi seçilse daha iyi olurdu diyenler de olacaktır. Saygı duymak lazım.

Peki diyanet bu konuda sadece yönlendirme mi yapmalı. Asıl görevi bu mu? Sorunun cevabı bana göre Hayır.  Diyanet günümüzde İslami ilimler ile ilgili ders kitaplarını incelemeli ve güncellemelidir. Kitaplar Kur'an ve sünnete uygun bilgiler içeriyor mu? Müfredat güncel dini sorunlara cevap verecek şekilde düzenlenmiş mi? Bu sorularda eğitimci metodu belirler. Yani nasıl öğretelim. İçerik ise diyanet ve ilahiyatların kontrolünden geçmelidir.

Genel olarak ders seçimleri okul türü, ihtiyaçları, öğretmen kadrosu, öğrenci ve velilerin istedikleri doğrultusunda belirlenmektedir. Hatta en özelde öğretmeni olan ders seçilmektedir. Fizik öğretmeni olmayan bir İHL dışarıdan alıp alamayacağı belli olmayan bir Fizik öğretmenine güvenip bu dersi seçmez. Elinde meslekci varsa meslek dersi, tarihçi varsa tarih dersi seçer. Genellikle elindekini vermek istemediği için onun dersini artırır. Şartlar gereği bu uygulama yapılır. Bunu da eğitimle ilgili herkes bilir. Mahallenin imamı dâhil. Kimse de eleştirmez. Çünkü uygulanabilir olan tercih edilir.       Bana göre, öğrenci, veli, devlet ve mevzuat gibi noktalardan sıkıştırılan idarecilerimiz her zamanki Türk aklıyla herkesi memnun eden ama kimseyi tatmin etmeyen çözümler bulur. Mesele bir seneliğine de olsa kapanır. Olan bu meseleler arasında kaynayıp giden doğruluk, dürüstlük vb. ahlaki kazanımlara olur. 

Selam ve dua ile                                                                                                              

Son Fotoğraflar

Tüm Fotoğraflar